BUKTI PASAK BUMI

Monday, July 11, 2011

Baru-baru ini, saintis barat telah menemui satu penemuan yang cukup menakjubkan. Mereka telah menemui sebuah gua yang terletak di Naica, Mexico. Menariknya gua itu dipenuhi dengan batu-batu kristal yang besar dan berbentuk seperti pasak atau pancang yang kebiasaannya dipasang pada dasar binaan sesebuah bangunan. Batu-batu kristal semula jadi itu direkodkan mempunyai ukuran sehingga 12 meter. Namun semakin dalam saintis-saintis itu masuk ke perut gua, semakin panjang batu-batu kristal yang mereka temui.




Dr. Frank Press, pengarang buku The Earth, pernah menyatakan bahawa gunung-ganang hanyalah sebahagian daripada sebuah ‘binaan yang besar’ dimana akarnya memanjang jauh ke dalam perut bumi. Dr. Press menulis lagi bahawa gunung-gunung sangat penting dalam meneguhkan dan menetapkan perut bumi. Gambar-gambar berikut merupakan bukti kepada kenyataan Dr. Press yang mana batu-batu kristal pancang itu adalah sebahagian akar gunung-ganang dan yang lainnya tertancap jauh ke perut bumi.



















Walaupun penemuan ini membuktikan kenyataan Dr.Press, namun Al-Quran sudah membahaskan dan membuktikan peranan gunung-ganang sebagai pasak bumi sejak 1400 tahun yang lampau sepertimana terjemahan ayat-ayat suci Al Quran berikut.


Allah SWT berfirman (maksud):

"Dan gunung-ganang pula dikukuhkan letaknya (di bumi, sebagai pancang pasak yang menetapnya)" (Surah An-Naazi’aat, 79: Ayat 32)

"Dan gunung-ganang sebagai pancang pasaknya"(Surah An-Naba’, 78: Ayat 7)

"Dan Ia mengadakan di bumi gunung-ganang yang menetapnya supaya ia tidak menghayun-hayunkan kamu." (Al-Quran, Surah An-Nahl, 16: Ayat 15)

Subhanallah.

0 ulasan:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...