ISYARAT OTAK KUNING

Thursday, October 7, 2010

Seorang wanita cina yang jelita mencuri hati seorang pelancong eropah yang melancong ke China. Dipendekkan cerita, dia akhirnya berkahwin dengan lelaki inggeris itu. Walaupun wanita itu tidak boleh berbahasa inggeris, tetapi komunikasi antara mereka tetap berjaya lantaran si suami mahir berbahasa mandarin.

Sehinggalah suatu ketika, lelaki eropah itu tadi membawa isterinya pulang ke tempat asalnya di London. Sekembalinya ke kota London, mereka memulakan kehidupan sebagai pasangan suami isteri yang lain. Si suami bekerja seperti biasa manakala wanita cina tadi menjalankan urusan surirumah tangga. Begitulah hari-hari mereka.

Suatu hari, si isteri bercadang untuk memasak ayam goreng untuk makan malam bersama suaminya pada malam nanti. Lalu dia pergi ke pasar berdekatan. Mengenangkan dia tidak tahu berbahasa inggeris, wanita cina itu menggunakan bahasa isyarat. Dia membuka dua butang teratas bajunya, kemudian di hadapan peniaga ayam dia menunjukkan dadanya yang putih melepak dan jarinya menunjuk ke arah ayam. Maka fahamlah peniaga ayam itu bahawa wanita cina itu mahukan dada ayam walaupun dia terkejut dengan tindakan wanita itu.

Pada hari seterusnya dia bercadang untuk memasak sup paha babi khas untuk suaminya tersayang. Lantas dia menuju ke pasar yang sama. Di hadapan peniaga daging babi, dia menyingkap kainnya sehingga menampakkan pahanya yang gebu kemudian menuding jarinya pada daging babi. Maka fahamlah peniaga daging babi itu bahawa wanita itu mahukan paha babi walaupun matanya terbeliak dan seteguk-seteguk menelan air liur.

Pada hujung minggu, wanita itu tadi berpeluang membeli-belah bersama suaminya di pasar yang sama. Dia berhasrat memasak sosej goreng sebagai hidangan makan malamnya nanti. Kemudian dia dan suaminya menuju ke penjual sosej daging mentah. Lalu..........................

.......dia menyuruh suaminya membuka zip seluar dan mengeluarkan.......Opss...apa yang anda fikirkan? Bukankah suaminya orang inggeris? Sudah pasti suaminya boleh meminta “I want to buy this sausage!”. Tidak perlu membuka, menyingkap dan menyelak itu dan ini.

Nota : Cuba ceritakan kisah ini pada orang lain dan tanyakan apakah tindakan wanita itu semasa membeli sosej. Pasti jawapan yang lucah akan kita terima. Ternyata otak kita kuning!

2 ulasan:

Zul said...

huhu xleh belah je cte nii..

sagahayat said...

cerita ni sorg pensyarah yg bagi...pompuan plak tu pensyarah tu....

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...