WARUNG TERMASYUR DARI SEBERANG

Thursday, March 31, 2011


Warung Setarbak Kopi sememangnya wujud. Warung yang mempunyai nama yang hampir serupa sebutannya dengan jenama terkenal Starbucks Coffee ini terletak di Beranang, Selangor. Namun dikatakan warung ini sudah hangus terbakar.


Beberapa warung-warung di tanah seberang iaitu Indonesia, meletakkan nama warung mereka hampir serupa dengan jenama termasyur seperti Yahoo, IBM, Blackberry, Dunkin's Donut dan sebagainya. Tetapi jangan mudah tertipu. Gambar-gambar dibawah adalah hasil pengubahsuaian grafik semata-mata.

Jika benar terdapat nama-nama warung sebegini, sudah pasti ia mampu menarik pengunjung berdedai datang ke warung mereka lantaran keunikan nama warung itu. Ataupun pemilik warung perlu bersedia untuk ke kamar mahkamah sepertimana jenama francais Mcdonalds menyaman restoran francais Mccurry kerana penggunaan perkataan 'Mc' pada nama restoran mereka.





2 ulasan:

Anonymous said...

br jmp blog ni...berminat plak nak share..yang setarbak kopi kt beranang tu...dah xde...terbakar, hangus, rentung...hhmmmm, xde dah setarbak kopi..

sagahayat said...

terima kasih info pasal setarbak kopi tu..sagahayat akan update info tu dlm entry ni..tqvm.....

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...